terima kasih sudi follow

Thursday, July 15, 2010

Another Buzy Day

Agak lama gak tak menulis dalam blog ni. Sememangnya hari2 yang dilalui penuh dengan kesibukan dan hari ini merupakan hari yang terlalu sibuk. Seawal jam 5, bermulalah perjalanan untuk hari ini. Pagi ni lepas hantar anak2 yang sekolah pagi, ke Kelab Golf untuk hantar anak teruna. Ada Persatuan Golf pagi ni dari jam 8.30 hingga jam 10.00 pagi.

Setelah difikir2 samada nak balik ke atau tunggu, akhirnya aku tunggu juga Hanif habis pelajaran golfnya sebab kalau aku balik, tiba di rumah dah jam 8.50. Dalam pukul 9.45, aku kena keluar semula untuk ambik dia dan hantar ke sekolah pula untuk kelas Muzik. Demi menjimatkan minyak kereta yang terpaksa diisi 5 hari bersekolah sebanyak RM50.00, aku pun lepak ajer dalam kereta.

Sebaik selesai hantar Hanif ke sekolah dalam jam 10.20, aku terus balik kerumah. Masak makan tengahari dan bersarapan roti. Jam 12.45 tengahari, aku keluar rumah untuk mengambil anak2 balik sekolah. Tiba rumah dalam jam 1.40. Rehat sebentar hinggalah aku mendapat panggilan telefon yang inginkan rxlite dihantar ke Seksyen 21 Shah Alam. Nak tak nak, aku terpaksa hantar. Rezeki tu, mana boleh ditolak. Aku pun beredar ke Seksyen 13 dahulu untuk ambik stok dan terus menghala ke Seksyen 21. Aku melalui Lebuhraya Persekutuan dan keluar ikut susur Carlsberg. Nasib menyebelahi aku kerana tidak sesat dan senang sampai ke tempat yang dituju.

Selesai urusan jual beli, aku pun menghala balik. Masalahnya, aku tak tau jalan balik. Akibatnya, aku tersalah ambik simpang dan keluar ke lebuhraya menghala ke Klang. Nasib baik ternampak susur keluar ikut Carlsberg, so aku keluar sekali lagi jalan yang sama. Jalan punya jalan punya jalan, sampailah aku ke jalan mati di depannya Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah. Betul-betul depan mata. Mak aiiii, aku kat mana pulak ni...

Maka, aku pun buatlah U-turn dan berpusing2 lagi dalam town Shah Alam hingga aku nampak sign board tertulis Kuala Lumpur, Ipoh. Aku pun keluar ikut Lebuhraya berkenaan. Alhamdulillah, selamat gak aku sampai rumah dalam jam 5.15 pm.

Dalam pukul 6.20 pm, sekali lagi aku keluar rumah untuk ambik anak teruna aku habis sekolah petang. Singgah beli rojak mamak jap then terus balik rumah. Sampai ajer rumah, duduk kejap dan dalam pukul 8.00, sekali lagi aku keluar untuk menghantar 2 orang anak daraku ke kelas tuisyen. Then, terus ke Giant Shah Alam dengan dua lagi anak2ku. Tujuannya, nak membeli keperluan Hanif untuk perkhemahan kadet bombanya weekend ni. Keluar Giant, dah dekat pukul 9.50 pm. Terus pecut ke Bukit Jelutong untuk ambik anak2ku balik tuisyen.

Fuhhhh, buzy tak hariku ini. Sememangnya, beginilah hari2 yang kulalui. Kekadang memang terasa amat stress tapi kekadang aku rasa puas kerana anak2ku terjamin keselamatannya. Aku sentiasa tahu dimana mereka berada setiap saat. Semoga pengorbananku tidak akan sia2 demi membesarkan anak-anak menjadi insan yang soleh dan solehah, yang berguna kepada bangsa, agama dan Negara.

0 comments: