terima kasih sudi follow

Thursday, August 12, 2010

Satu Ramadhan

Entri ni sepatutnya ditaip semalam tapi tak berkesempatan. Hari ni, merupakan hari pertama berpuasa. Aku bangun seawal jam 4 pagi walaupun sebenarnya, dah 5-6 kali terjaga. Tidur yang tak pernah lena. Panaskan sup tulang semalam dan bersahurlah kami dengan apa yang ada. Alhamdulillah, hanya ini rezeki buat bersahur pagi ini.
Jam 6.50, aku keluar rumah menghantar anak2 ke sekolah. Kenapalah jalan sesak hingga terlewat sampai ke sekolah anak. Jam 7.40 baru tiba di sekolahnya. Apa yang ada di fikiran ialah, "esok kena keluar awal lagi".....

Jam 10 pagi, aku keluar lagi ke Giant Shah Alam. Rezeki di pagi hari. Ada pelanggan yang call nakkan rxlite. Jam 12.30, aku keluar lagi untuk menghantar anak terunaku ke sekolah yang bermula jam 1.05, then terus ke TTDI Jaya untuk mengambik anak sulungku yang habis sekolah jam 12.30. Then, aku bergegas ke Bukit Jelutong semula untuk mengambil anak2 di sekolah sana yang tamat persekolahan jam 1.05.

Menu berbuka hari ini hanyalah ayam panggang lada hitam dan aku buat puding roti untuk pencuci mulut. Minumannya pula adalah air tebu, request dari anak terunaku.

0 comments: