terima kasih sudi follow

Tuesday, January 3, 2012

Kejutan Budaya

Semalam bila bukak fb, rata2 rakan2 fb dok bercerita tentang Nor Amalina Che Bakri.. Tentu korang ingat lagi tentang pelajar cemerlang SPM 2004 dulu yang dapat 17A1. Time tu, rata2 jadikan Amalina ni contoh untuk anak2. Tu dulu laaa tapi sekarang ni, dah lain. Aku tak mau komen sangat sebab orang kata ukur baju di badan sendiri. Aku takut gak nak komen apa2 sebab aku sendiri pun punya 3 orang anak dara dan aku sentiasa berdoa agar anak2 dara aku termasuk sorang anak teruna aku ni sentiasa dilindungi Allah dan menjadi anak2 yang berjaya dalam hidup baik di dunia mahupun di akhirat.

ni gambar masa kat Malaysia, sebelum ke UK
Sebenarnya, apa citer pasal di Amalina ni yang dia orang dok kecoh2 tu? Tajuk entri aku tu pun Kejutan Budaya, jadi pasal Amalina tu terkena kejutan budaya jugak kot..


dua gambar di atas ni semasa telah berada di UK
Apa2 pun, kita doakan agar Amalina tersedar dari kesilapan dan berpatah balik ke pangkal jalan. Aku rasa bangga dengan student2 di sini yang aku lihat walaupun berjauhan dari keluarga demi mengejar ilmu dunia tapi tak pernah melupakan akhirat. Sentiasalah bermuhasabah diri dan semoga setiap dari kita sentiasa diberi petunjuk olehNya dalam menempuhi kehidupan di kiralah di mana kita berada.

2 comments:

MOH KEMBARA said...

Salam Yong,

bosan arr baca kisah budak ni. Bersepah2 citer dia kat blog dan website. Hmm betoi kata Yong Harleena, kita jaga anak2 kita dgn sebaik mungkin dan doakan semoga deme jadi Muslim/Muslimah yg solehah sehingga ke akhir hayat deme...bukan separuh jalan. Amin!

Unknown said...

macam-macam hal sekrng ni kan kak...tak guna kalau nk menghukum saja.sama-samalah kita doakan semoga dia kembali ke pangkal jalan la..:)