klik la sini sama...

terima kasih sudi follow

terima kasih sudi follow

Sunday, April 18, 2010

Busy as ever

Macam biasa, walaupun hari sabtu still bz manjang. Pagi ni, syafiqah ada program motivasi Score A kat Bangsar. Bas ambil pukul 7.30 di sekolah. Hanif pulak ada kor kurikulum jam 8.30 kat sekolah jugak manakala the eldest one ada kelas tambahan di sekolah lain (hanya syafiqah dan hanif sama sekolah, shuhada bersekolah di sekolah lain) jam 9.00 am. Memandangkan pukul 7 dah kena keluar, so alang2 bawak ajer semua. Tak payah nak patah balik lagi. Kena la gerak si kecik syakirah untuk ikut sekali.

Lepas hantar syafiqah, memandangkan masih awal untuk hanif ke sekolah, so aku bawak anak2 makan kat kedai mamak yang jauhnya lebih kurang 1.5 kg dari sekolah. Lepas ajer makan, niat di hati nak hantar hanif ke sekolah tapi hajat tak kesampaian. Kereta tak boleh start. Alamak, apa dah jadi ni. Suami pulak pagi2 dalam 5.30 tadi dah keluar rumah. Bz gila gak sebab DSA. Setelah kucuba 4-5 kali tak gak boleh, sahih. Memang bateri dah kong. Rupa2nya, aku terlupa nak tutup lampu. Tersadailah aku ngan anak2 dari pukul 8 ke pukul 9.30 sebab bengkel depan kedai makan tu bukak pukul 9.30.

Nasib baik segalanya settle, dan nasib baik kena bayar rm10 ajer untuk dia tolong buat jumper dari bateri yang dia bawak ke bateri keretaku. Alhamdulillah. Tapi anak2 tak dapat ke sekolah lah. Mungkin ada hikmahnya masing2 tak gi sekolah. Aku bagitau Hanif mungkin kalau dia gi sekolah gak untuk belajar silat, tah2 dia terjatuh patah kaki ke. Mana la kita tahu, kan.....

Petangnya ke rumah kawan ada bengkel kecantikan produk Mary Kay. (Gambar nanti diuploadkan, masih dalam hp).

0 comments: