klik la sini sama...

terima kasih sudi follow

terima kasih sudi follow

Wednesday, August 3, 2011

Menu Ramadhan

Ni pulak menu aku berbuka pada hari kedua puasa.. menu thailand la kira2nya. Aku masak tomyam sebab memang dah jadi favorite aku ngan anak2. Suami aku pun suka la gak tapi kurang sikit dari kami ni laaa. Selain tu, aku kena masak la pulak paprik daging sebab bapa mertua aku tak makan tomyam.. Hajat di hati nak buat sekali kailan masak ikan masin tapi kansel sebab aku tengok dah banyak sayur. Dalam tomyam dah ada bunga kobis, tomato, bawang, carrot ngan cendawan. Dalam paprik pun dah ada sayur yang sama. Untuk dessert pulak, aku buat samosa ngan karipap pusing dibantu oleh anak sulungku dan bapa mertua. Aku buat banyak untuk difrozenkan...
samosa daging

karipap

tomyam dan sambal belacan
Terima kasih buat jiranku Maziana yang sudi bagi sambal belacan. Memang sedap sangat sambal belacan tu, pedas kaw-kaw sebab guna cili api. Perg, memang pembuka selera laaaa. Gambar daging paprik, lupa nak snap pulak....

1 comments:

RaNiA said...

belacan dan tom yam tue mmg menyelerakan...yum yum..