klik la sini sama...

terima kasih sudi follow

terima kasih sudi follow

Tuesday, January 31, 2012

Secret Coke formula

Anda pengemar Coke? Yes.... aku memang pengemar tegar coke suatu ketika dulu. Bermula masa sekolah menengah dan menjadi suatu minuman yang harus buat aku ketika aku mula menjadi pelajar di ITM suatu ketika dulu.. Masa tu kalau dahaga, dah tentu terbayangkan coca cola yang sejuk.. Perg, sungguh menyegarkan tekak ku.. Berbelas tahun atau mungkin berpuluh tahun...?? aku dengan coke memang tak dapat dipisahkan. Cuba bayangkan minuman pertama yang terbayang dalam benak kepalaku ketika aku habis berpantang anak pertama... COKE...  44 hari boleh berpantang tanpa ais, hanya dengan air suam dan ketika tu, betapa sedapnya minuman tanpa ais tapi sebaik habis pantang, COKE jugak yang aku cari... ish3....

Tapi dari tahun berganti tahun, kegilaan aku dengan coke sudah berkurangan..... So, hari ni aku nak share info yang aku dapat dari fb... Betul atau tidak, wallahualam...


Samada kandungan coca cola terdapat alcohol atau tidak pada masa kini, apa yang pasti ianya adalah minuman yang tidak baik untuk kesihatan kerana kandungan gula dan kafeinnya. Antara sebabnya:

Coke has around 40 grams of added sugar for one 12 oz can. Your daily limit of added sugar if you are an adult male is 37 grams. For a woman, it's only 25 grams. For a child or teen, it is higher, around 65 grams at the highest. If you have a can of Coke a day, let alone 2 or more, you have already consumed 3-15 grams more than you should have of added sugar for the entire day if you are an adult. This is only a 12 oz can we are talking about. (dari Answer.com)


read more: answer.com


2 comments:

AZLINA said...

Assalamualaikum Harleena, lama tak dtg menyinggah..apa khabar? Sy pun ada dpt email tentang kandungan Coke ni beberapa tahun lepas. Tp pihak Coke Malaysia mengatakan yg diedarkan dinegara kita xde alkohol. Seumur hidup saya mungkin ada 4-5 kali saya dh terminum Coke ni sbb dah xde pilihan masa tu...

harleena said...

Azlina, tu yang dalam Malaysia.. Kalau kat luar Malaysia, camana lah agaknya...